niedziela, 7 czerwca 2015

Cmentarz, czerwiec, głowa pełna myśli, rower i czas na zmiany...

julia ma już 11 lat. właśnie dziś odprawia swoje urodziny dla koleżanek. pięknie nakryła stół. są irysy w wazonie, duże talerze w zielone pasy, a na nich małe, białe malowane w niebieskie kwiaty. poza tym kubeczki ze słomkami w środku, papierowe parasolki, kolorowy, kartonowy "tort" na ciasto. nie ma napojów gazowanych. za to mamy pyszny kompot z truskawek i wodę z sokiem, jak to dawniej bywało :) będą truskawki w czekoladzie, lody i chrupki kukurydziane, szarlotka i ciasto z kremem, którego niestety nie robiłam ja. ale jest nadzieja, że kiedyś mi się uda ;)
tak. tytuł posta jakby odbiega od tego, co piszę, ale nie do końca.
dzisiaj rano jechałam na rowerze do sklepu. było tak cudownie! paszcza roześmiana i głębokie wdechy, żeby jak najwięcej nawdychać się tego niesamowitego, ciepłego, czerwcowego powietrza. podejrzewam, że tam, gdzie mnie ciągnie i ciągnie od lat...nad morze, pachnie jeszcze ładniej, ale dziś na mojej wiosce było naprawdę wyjątkowo. więc jechałam do tego sklepu, mijałam kościół, a przed nim para młoda, tacy piękni. ach! ślub w taki dzień! piękniejszej pogody nie można sobie było nawet wymarzyć! dużo miłości Wam życzę! ze sklepu jechałam załadowana truskawkami i metrową paczką chrupek kukurydzianych. chyba śmiesznie to wyglądało ;)
to tytułowy czerwiec i rower już był :)
teraz cmentarz. kocham nasz cmentarz. to niesamowite, magiczne miejsce. nigdzie nie ma takiej ciszy, takiej błogości jak tam. lubię tam chodzić. siedzieć na drewnianej ławeczce, myśleć i modlić się. tyle historii, a każda niezwykła, bo życie ludzkie jest niezwykłe. zatrzymuję się przy mogiłach i czasami wyobrażam sobie.... ona, on, ich miłość..... a może ból i łzy... ciężka praca.... tu była wojna... jak wyglądało twoje życie?..... dzieci.....odpoczywajcie w pokoju. wierzę, że przekroczyliście próg, za którym jest życie....
takie jest nasze życie.
chyba czas na zmiany bo nadchodzą wakacje i jakoś tak u nas się zdarza, że zawsze w wakacje coś się wydarza i to coś "wróży" zmiany lub jest zmianą. oby tylko zdrowie dopisało. wtedy można działać, spełniać niektóre marzenia, pozwolić rodzić się nowym :) już się tyle zmieniło, a jeszcze nie ma wakacji. w ostatnich dniach. nagle jest nowa rzeczywistość i trzeba się z nią zmierzyć lub stawić jej czoła. bywa ciężko. bardzo.
a w głowie pełno, pełniutko myśli.....
zdjęcia dodam jutro, bo nagle zrobiło się tak późno....
dobranoc

edit





7 komentarzy:

  1. Witam! Wreszcie odważyłam się napisać! Śledzę wątek na FM i bardzo się cieszę, że powstał również blog. Historia Waszej rodziny jest mi szczególnie bliska. W naszym pierwszym domu mieszkaliśmy ok. 2,5 roku. Było to dla nas szczególne miejsce - takie... nasze. Niestety musieliśmy go sprzedać. Zdaję sobie sprawę, że to nie to samo co pożar, ale żal też pozostaje, tym bardziej, że zostało tam nasze serce. W tej chwili budujemy drugi dom, może też kiedyś go pokocham. Czasami podpatruje Pani forum i tam szukam inspiracji (chyba mamy ten sam gust) na nieszczęście mojego męża, który sam wszystko ogarnia ;) Dobrze mieć w domu kogoś takiego, kto stara się sprostać wszystkim moim pomysłom ;) Ma Pani w sobie ogromną siłę, która promienieje przez monitor ;) dziękuję bardzo! Dobrze wiedzieć, że są jeszcze ludzie z takim ... ciepłem wewnętrznym. pozdrawiam! JR

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Jestem czerwona jak burak, zawstydzona :)
    Przykro mi, że musiała Pani sprzedać dom. Mam nadzieję, że w nowym będzie cudownie i będziecie w nim bardzo szczęśliwi. Tego życzę z całego serca. Dom jest ważny, ale najważniejszy to ten, który tworzy rodzina, ludzie, którzy go zamieszkują. Dlatego ze stratą naszego, choć ciężko, szybko się pogodziłam, bo przeżyliśmy. Tylko czasami... wspomnienia....ale zawsze te dobre rzeczy.... Pozdrawiam. nell

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj,Nelli:)Wpadłam jak śliwka w Twój kompot,bo i Skarby i Skrzynia piękne:)))Małgorzata:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odnalazłem w internetach .....
    ~tomkwasy pozdrawiają nieustająco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tomeeeeeeeeeeeeeeeek! :) Pozdrowienia dla całej rodzinki :)

      Usuń
    2. Buziaki macie w odpowiedzi. :*

      Usuń